شناسهٔ خبر: 172141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد؛

نقش اثرگذار گزارشات مردمی در ساماندهی بازار اجاره بها

پلمب بنکاه های شهر بجنورد در خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از همراهی مردم استان و ارائه ۶۰۰ مورد گزارش برای شناسایی بنگاه های مشاور املاک متخلف در سطح استان خبر داد و گفت: گزارشات مردمی نقش اثرگذاری بر شناسایی بنگاه های مشاور املاک متخلف و ساماندهی بازار اجاره بها دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، سید محمد حسینی مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با هدف ساماندهی بازار اجاره و مسکن سال گذشته و همزمان با شروع فصل نقل و انتقالات در گلستان تشکیل شد.

وی افزود: اعضای این کارگروه در سه سطح صنفی، تعزیراتی و حکومتی و همچنین اطلاعاتی از بنگاه های مختلف استان بازدید می کنند.

حسینی ادامه داد: در استان گلستان مجموعاً سه هزار و ۳۸۵  بنگاه مشاور املاک وجود دارد که تا کنون از دو هزار و ۹۶۹ بنگاه بازدید به عمل آمده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: طی این بازرسی ها ۵۱۴  پرونده تعزیزاتی برای بنگاه های متخلف ایجاد و ۱۵۰ واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

وی در ادامه گفت: از ابتدای فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تا کنون بنگاه های مشاور املاک متخلف مجموعاً سه میلیارد و ۱۹۴  میلیون تومان جریمه نقدی شده اند.

حسینی یکی از راه های شناسایی واحدهای صنفی متخلف را گزارش های مردمی عنوان کرد و گفت: شهروندان می‌توانند در صورت تخلف مشاوران املاک به صورت حضوری یا تلفنی شکایات خود را ثبت کنند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان از نقش اثرگذار گزارشات مردمی در ساماندهی بازار اجاره بها سخن گفت و ادامه داد: از ابتدای فعالیت کارگروه تا کنون ۶۰۰ گزارش مردمی در خصوص تخلفات بنگاه های مشاور املاک در سطح استان ثبت شده است.

وی در انتها افزود: این گزارش ها به دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک استان ارائه شده است.